Ideas - ERP

Optimalisatie Service en Onderhouds functionaliteit

In de Groothandel is een trend gaande dat de traditionele groothandel een verschuiving maakt richting service en onderhoud. Naast de 'normale handel' worden er activiteiten opgestart om ook het service en onderhoud in eigen beheer te houden.

Binnen de applicatie is het mogelijk om de service- en onderhoudskant van groothandels te automatiseren. Deze functionaliteiten bieden veel mogelijkheden, echter om dit verder te kunnen optimaliseren zouden de volgende aspecten aangesloten moeten worden:

  • De module prijsbijstellingen aangesloten op Service Werkorders. Juist bij werkorders kan een veelgebruikte prijsbijstelling zoals Verwijderingsbijdrage regelmatig van toepassing zijn.

  • De functie opties – overnemen orderhistorie zoals beschikbaar bij verkooporderregels beschikbaar maken bij werkorders op tabblad Benodigdheden.

  • Collectielijsten aangesloten op werkorders, dit kan heel praktisch zijn.

  • Het gebruik van samengestelde producten of explosieproducten aangesloten op Werkorders.

  • Het afwikkelen van een werkorder omvat veel stappen, in de praktijk vraagt dit om meer eenvoud:

    • Werkorderbon afdrukken/Werkorder ‘in uitvoering zetten

    • Verplaatsing van de goederen afmelden

    • Werkorder werkbon afmelden

    • Eventueel resterende goederen handmatig terugverplaatsen

    • Factureren werkorder

    Het zou de gebruiker heel veel schelen als er (evenals bij verkooporders) een mogelijkheid zou worden ingebouwd achter een voltooi-button waarmee in één handeling alle bovenstaande stappen direct konden worden uitgevoerd.

  • Guest
  • Aug 6 2019
  • Afgewezen
  • May 6, 2020

    Reactie beheerder

    Geachte indiener,

    Bedankt voor het indienen van uw Idea. Na conversie van uw Idea naar het nieuwe platform is hierop geen enkele keer gestemd. Hieruit moeten wij helaas concluderen dat uw idea niet (meer) leeft bij andere gebruikers.

    Met die reden hebben wij uw idea afgewezen.

    Indien u dit toch gerealiseerd wilt zien kunt u hiervoor maatwerk aanvragen.

    Met vriendelijke groet,

    Unit4 Wholesale

  • Attach files
  • Beheerder
    André de Vlaam commented
    August 06, 2019 09:50

    Marnix van der Steen

    11-9-2014 8:41

    Zeer herkenbaar bij meerdere klanten, vanwege de vele verplichte handelingen in het huidige service-proces haken sommigen af en kiezen voor een externe oplossing. Het zou mooi zijn als de mooie functionaliteit die er al is in de S&O modules geschikt kan worden gemaakt voor de gebruiker, compleet gemaakt met een app voor de monteur en daardoor veel beter inzetbaar in de praktijk bij klanten.

    Jethro Groenescheij

    8-6-2018 13:18

    Heel graag en denk dan ook aan het aansluiten van het offerte naar reparatie traject. Bijvoorbeeld:

    1. 1e bezoek opname van de service wens.

    2. Offerte naar klant

    3. Na offerte akkoord, bestelling artiklen bij leveranciers.

    4. Bewaking beschikbaarheid artikelen.

    5. Reservering van de artikelen voor een werkorder.

    6. Mogelijkheid om met 1 druk op de knop de artikelen te verplaatsen naar een service magazijn. Of beter nog het op een verkooporder laten staan zodat de service monteur een pakbon mee krijgt. Voorwaarde is dan wel dat alles op een factuur gefactureerd kan worden. Nu is een verzamelfactuur tussen service en verkooporders niet mogelijk.

    Het is nu heel lastig om bovenstaande workflow in de gaten te houden. En de losse handmatige verplaatsingen leveren veel vertraging op en zijn zeer gevoelig voor fouten.

  • +2