Zowel voor het vrijgeven van een order in kredietcontrole als het vrijgeven van een order in de fiatroute, kan je achteraf niet zien wie heeft vrijgegeven. Dat is lastig naar onze bedrijfscontroleurs toe. Alsook wordt er om een uitzonderlijke reden vrijgegeven. Maar achteraf kan je niet terugvinden waarom. Het zou dan ook handig zijn dat er een notitieveld is, waarin je de reden kwijt kan.
Gezien de ouderdom en het geringe aantal stemmen op het idee gaan we dit idee niet realiseren.
Ushio
10-2-2015 12:15
Waar wij tegenaanlopen is dat verkooporder vanwege kredietoverschrijding blokkeert. Alle order in het systeem voor die klant blokkeren dan, maar wanneer de klant betaald heeft en het krediet weer toereikend is dienen ALLE orders handmatig vrijgegeven te worden. Heel heel erg vervelend aangezien deze gehele procedure meerdere personen betreft die 'last' van elkaar hebben. Kan het niet anders?! Krediet niet langer overschreden = order(s) niet langer geblokeerd.
Thom van der Boon
12-2-2015 14:41
Ik ben hier een voorstander van, maar zou het liever zien in de vorm van een soort van logging, waarbij verschillende stappen statussen worden weergegeven. Zodat je ook kunt achterhalen dat een verkooporder een aantal uur op "wordt ingegeven" heeft gehangen en wie er als laatste in geweest is. Ik zou het vrijgeven van de geblokkeerde orders graag via de batchclient laten draaien.
Marc van Santen
24-11-2015 14:24
Ik heb al een andere wens geuit dat je ook een vervallen order zou moeten kunnen achter halen. Als een order vervalt na een inkoop besteladvies kan niet herleid worden waarom dit artikel voor niets is besteld...en de dader weet van "niets". Kortom een ruime logging mogelijkheid voor mutatie op orders.
Katrien B
25-11-2015 10:00
Wij hebben de rechten weggenomen om een order te verwijderen. Ze kunnen enkel annuleren en dan moet je een reden opgeven. Je ziet dan ook wie de order geannuleerd heeft. Zou dat je misschien een stuk op weg helpen?
Michel van Wees
29-9-2017 9:19
Ook wij lopen tegen de vraag aan dat men wilt zien wie een order uit blokkade heeft gehaald. Het liefst zou ik willen zien wie en dat er een notitie gemaakt kan worden met de reden.
Bob Bouma
25-4-2018 12:05
Ik begrijp dat het vanuit ontwikkelaarsperspectief logisch is alle mutaties in 1 grote tabel te stoppen. Ik loop dan echter tegen aantalproblemen aan bij een eenvoudige vraag als wat is mijn orderintake vandaag.
De log-tabel gaat snel in omvang groeien en wanneer ik deze extern moet gebruiken betekend dit een belasting op de database doordat ik steeds alle wijzigingen moet ophalen;
Wanneer ik via query by form als gebruiker de tabel met verkooporders oproep weet ik nog steeds niets;
In een externe BI-tool moet ik de log-tabel ophalen, filteren en joinen. Ook belastend voor de onderliggende hardware.
Wanneer ik dit met de query designer in Extended probeer te doen loopt op dit moment het verversen van de query regelmatig vast. Het advies van Unit4 was geen te grote queries te maken. Dat gaat met deze constructie niet lukken.
Nogmaals ik begrijp wel dat dit een mooie oplossing is maar of deze in alle gevallen praktisch is, is de vraag.