Ideas - ERP

Vaste leverdagen per debiteur vastleggen

Bij het leveren aan o.a. retailers krijg je te maken met de gewenste leverdag(en) per debiteur. Dit willen wij vastleggen bij de debiteur. Zie het scherm zoals dat nu ook bekend is bij onderhoud crediteuren.

Bij het bepalen van de leverdatum in de verkooporder moet dan rekening gehouden worden met deze keuze.

Voorbeeld: Vandaag vrijdag 26-6-2015, debiteur staat ingesteld op levering dinsdag, dus de leverdatum in de verkooporder wordt 30-6-2015.

Ook bij aanmaken magazijnbonnen

Bij het aanmaken van de magazijnbon moet er een optie komen om te kunnen selecteren welke leverdag of dagen er uitgeprint mogen worden, hierbij moeten debiteuren die geen vaste dag hebben ingesteld staan bij elke keuze worden meegenomen. Mits de afleverdatum voldoet aan de ingestelde criteria.

En het spreekt voor zich dat de vastgelegde parameters zichtbaar moeten zijn bij:

  • Informatieprofielen

  • Connector debiteuren

  • Connector verkoop

  • Magazijnbon

  • Pakbon

  • Verzamel looplijst

  • Guest
  • Aug 6 2019
  • Afgeleverd
ATP
  • Attach files
  • Erik Scholing commented
    January 11, 2021 09:11

    Beste product management,

    Willen jullie dit punt voorrang geven op de Roadmap. De releasedatum stond zoals bovenstaande gemeld op 10-08-2020 (update 58). Helaas is dit niet doorgevoerd.

    Dit punt speelt al jaren en voor veel organisaties een grote wens en verbetering. Mijns inziens mag dit punt nu toch wel een keer wat meer prioriteit krijgen. Daarnaast is het bij een aantal klanten ook als maatwerk toegepast, wat betekent dat het wiel al een keer is uitgevonden en kan worden toegepast.

    Op de roadmap staat dit punt nu gepland voor Sprint 111, update 69, oplevering 16 april 2020.

    Ps. ik ben tevreden over de ontwikkeling van van afgelopen jaren, maar dit punt mag nu toch echt wel een keer aandacht krijgen ;)

  • Beheerder
    André de Vlaam commented
    August 06, 2019 11:23

    Erik Scholing

    12-8-2015 12:01

    Dit zou inderdaad een goede toevoeging zijn op het bestaande pakket. Aangezien dit ook al wel toegepast is aan de leverancierskant en het feit dat er inmiddels al 90 punten voor gegeven zijn, zal het voor veel klanten een oplossing bieden. Tevens een grote waardetoevoeging en serviceverbetering richting de eindklant, omdat orders niet meer op verkeerde data worden uitgeleverd.

    Olivier

    19-8-2015 9:07

    E.e.a. wordt al heel sterk benaderd door de special 'routekoppeling' waarbij je per klant de beleverdagen kunt vastleggen. Bij het aanmaken van de magazijnbon kan dan geselecteerd worden op beleverdag.

    Erik Scholing

    19-8-2015 14:25

    Olivier, wat bedoel je precies met 'routekoppeling? Waar het denk ik bij de meeste klanten om gaat, is dat de verkoopmedewerkers niet iedere keer de datum zelf in hoeven te voeren. Dit is namelijk foutgevoelig, waar men pas bij het uitdraaien van de magazijnbon erachter komt dat de datum niet goed staat.

    Bob Bouma

    17-5-2016 17:19

    Betekent dit ook dat bij orders die bijvoorbeeld via EDI binnen komen de leverdatum automatisch doorgeschoven wordt naar de eerst volgende afgesproken leverdatum? De gegevens zijn immers bekend. Ervaring leert dat klanten niet altijd even zorgvuldig omgaan met de gewenste leverdatum in EDI-berichten. De mooiste oplossing lijkt een vinkje waarmee het geregeld kan worden op debiteurniveau dat oo automatische orderstromen aangepast moeten worden. Voortbordurend op bovenstaande betekent dit ook dat een notificatie naar de klant verzonden zal moeten worden dat de leverdatum van een order vanuit een geautomatiseerd proces is aangepast.

    Corné Hoogeveen | Nauta Group

    19-8-2016 9:00

    Dit is bij Nauta reeds beschikbaar als maatwerk. Er kan een adreskenmerk worden vastgelegd per afleveradres met de leverdag(en) per week. Bij orderingave (handmatig, import EDI ) wordt gecontroleerd of de ingegeven datum een leverdag is, zo niet wordt de eerstvolgende leverdag voorgesteld met een melding (handmatige ingave) of automatisch aangepast (EDI). Op Mobile Sales hebben we het nog niet aangesloten.

    Corné Hoogeveen | Nauta Group

    2-12-2016 13:03

    Overigens zou dit ook op intercompany aangesloten moeten worden. Daarbij is het ook van belang dat de leverdata gelijk blijven met vaste leverdagen. Daarover doordenkend zou je ook in de PNA controle etc. hiermee moeten rekenen: verplaatsten naar de eerstvolgende leverdag na de beschikbare datum.

    product.management.AW

    11-1-2018 16:29

    We zijn de voor realisatie van dit Idea aan het kijken hoe we dit kunnen aansluiten. We zien het nu zo voor ons dat we per afnemer kunnen instellen of deze dagelijks of 1 of meerdere dagen per week beleverd mag worden. Mocht een klant geleverd willen worden op dinsdag betekent dit dat in de applicatie de maandag als leverdag moet worden ingesteld. In dit voorbeeld gaan we er vanuit dat de goederen naar een adres in Nederland 1 dag onderweg is. Voor klanten in het buitenland zal namelijk lastig in te schatten zijn wanneer de goederen daar arriveren. Op basis van de verzendwijzegegevens (module Distributie) kan overigens wel per land worden ingesteld hoeveel dagen de zending onderweg is. In onderstaand voorbeeld betekent op maandag 12-02-2018 verzenden dat dit op dinsdag 13-02-2018 bij de klant is. Bij het invoeren van deze order zal de ATP controle bv op woensdag 07-02-2017 uit kunnen komen als leverdatum. Op basis van de afnemer zal de datum dan doorschuiven naar de leverdag maandag 12-02-2018. Zitten we zo op het juiste spoor? Met vriendelijke groet, Het productmanagement team

    product.management.AW

    11-1-2018 16:29

    Het alternatief is om een opzet te maken waarbij er naar de leverdag wordt toe gewerkt. In dat geval zou er per land of regio-indeling een 'aantal dagen onderweg' ingesteld moeten worden. In het voorbeeld van eerder zou een klant met een leverdag op dinsdag worden ingesteld. Het adres bevindt zich in Nederland en is 1 dag onderweg. Bij orderinvoer wordt als leverdag woensdag 07-02-2018 berekend. Dit wordt gecorrigeerd naar dinsdag 13-02-2018 en daar worden het aantal dagen onderweg van afgetrokken waarbij je op de leverdag maandag 12-02-2018. Je zou dan nog wel kunnen discussiëren of het 'aantal dagen onderweg' in kalenderdagen of weekdagen berekend moet worden...

    jmvdaalen

    16-4-2018 17:52

    Dit is een veelgehoorde vraag bij klanten. Een vaste leverdag te kunnen hanteren voor debiteuren om logistieke kosten te besparen. Dit hebben wij ingebouwd in orders die via de verkooporderconnector in Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel worden ingeschoten. Bij de debiteur wordt in Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel vastgelegd middels een indeling of kenmerk welke leverdag wordt gehanteerd. Als een order wordt inschoten (PDF / EDI / XML) geeft de connector een datum terug. Via onze integratie platform “de digitale groothandel” wordt deze datum vergeleken met de vaste leverdag en aangepast naar de eerstvolgende leverdag van uw afnemer. Zo zijn er veel toepassingen mogelijk om uw klantenservice te verbeteren zonder maatwerk te bouwen.

  • +3