Als wij samengestelde artikelen leveren wordt keurig door Agresso een magazijnbon aangemaakt waarop de componenten apart vermeld worden. De prijs wordt gebasseerd op die van het samengestelde artikel en de componemten worden uitgeboekt.
Echter gaan we het artikel retour nemen zegt Agresso dat dit niet kan omdat het een samengesteld artikel is; in zo'n geval zullen de componenten apart in de retour order worden opgenomen met als nadelen een mogelijk afwijkende verkoopprijs en het is niet mogelijk om een koppeling tussen de retourorder en de oorspronkelijke verkooporder te maken waardoor ook de statistieken onvolledig zijn.
Ook geldt dit voor assemblage artikelen.
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om samengestelde artikelen via de "normale" retour procedure te verwerken waarbij
een samengesteld product een interne magazijnmutatie moet genereren voor de componenten
een assemblageartikel een negatieve assemblage moet aanmaken voor de componenten
Het is wel mogelijk om een samengesteld product retour te ontvangen. Er worden evenwel geen retourrecords voor aangemaakt, maar via een negatieve magaziinbon worden de componenten weer op voorraad gelegd.
Bert Verhagen
21-9-2015 11:47
Retour-assemblage is voor ons een groot gemis. Dit is logistiek en financiëel gewoon niet netjes te organiseren.
Harm-jan Wieringa
21-9-2015 12:27
En dan ook graag de mogelijkheid toevoegen samengestelde artikelen te bestellen bij een leverancier en te ontvangen. De samenstelling is vaak goedkoper te bestellen dan losse onderdelen, maar toch is het belangrijk de onderdelen te administreren, bijvoorbeeld omdat ze serie of batchnummers hebben of omdat ze ook als spare parts bestelbaar moeten zijn.