Levertijden per adres: bij veel klanten/organisaties zijn tijdvensters van toepassing waarbinnen goederen moeten worden afgeleverd. Met name bij de pallet vervoerders. Deze informatie kan nu worden vastgelegd in de Afleveradres notities informatie. Deze informatie komt nu ook wel mee naar Transsmart, maar in één veld via de , zoals het ook is vastgelegd in de Notitie van het afleveradres. Het is wenselijk om o.a. lever “tijdstip vanaf” en “levertijd uiterlijk” (duidelijker) mee te kunnen geven naar de vervoerders. Transsmart geeft aan dat deze gegevens mee kunnen worden gegeven in de DoBooking middels de velden en . Gewenst is dus een mogelijkheid om dit in Agresso Wholesale vast kunnen leggen, en uiteraard het overnemen van de gegevens in de DoBooking. N.B. Deze levertijden worden ook wel opgelost met service levelcodes, maar dan krijg je wel voor ieder gewenste tijd een andere verzendwijze, hetgeen in veel schermen teveel aan keuzes / informatie oplevert. Geen volledige / wenselijke oplossing dus.
We hebben deze functionaliteit inmiddels ontwikkeld. Om de aanpassingen uit te kunnen leveren is een database aanpassing nodig. Deze databaseaanpassing kan pas worden uitgeleverd zodra ons CD (Continuous Delivery) systeem operationeel. Het CD verwachten we in Q1 2020 bij alle SP6 klanten operationeel te hebben. Zodra dat is gerealiseerd leveren we deze functionaliteit uit.
Bob Bouma
15-8-2018 10:32
Wanneer dit toegevoegd wordt, de mogelijkheid toevoegen dit op zowel afleveradres-niveau als organisatieniveau te sturen. Bij meerdere losplatforms bij dezelfde klant kan het voorkomen dat afwijkende los- en laadtijden worden gehanteerd per losplatform. Ook is het gewenst dit direct via de RF-berichten te ontsluiten voor de klanten die gebruik maken van een eigen WMS. Wellicht is een eigen RF-bericht het meest functioneel, op dezelfde manier als ook artikelgegevens worden ge-exporteerd via RF. Veel WMS-systemen zijn in staat los- en laadtijden vast te leggen. Pas op het moment dat de DoBooking wordt gedaan, wil je de lostijden ophalen van de afleverdag. Magazijnbonnen kunnen immers vertragen binnen het pickproces. We liepen ook tegen dit probleem aan en hebben gekozen dit buiten Multivers Groothandel op te lossen.
Jan Rusch
15-8-2018 10:38
Julius van der Werf heeft iets dergelijks al als maatwerk. De tijden kunnen daar ook in de zending vastgelegd worden.
ad van essen
16-8-2018 8:59
Als we dit dan toch overhoop halen, er staat ook nog een wens open om binnen een leverancier vaste aanleverdagen vast te leggen en eventueel ook uitzonderingen zoals bedrijfssluitingen. Het zou dus verder moeten gaan dan alleen een melding naar Transsmart... ook de leverdatum zou hier rekening mee moeten houden. Wellicht beiden combineren?
ad van essen
16-8-2018 9:00
... en in dit geval bedoel ik niet de leverancier (is een andere wens voor) maar de klant
Bob Bouma
21-8-2018 8:11
Wanneer aan een debiteur dan vaste leverdagen komen te hangen is het wel praktisch dit zo te doen dat dit ook aan de afleveradressen kan worden gekoppeld. Het kan immers zo zijn dat per afleveradres de leverdagen verschillen. Wellicht is dit dan ook het moment een redesign te doen op de Transsmart kenmerken. Het is vreemd dat het emailadres dat meegegeven kan worden voor de notificatie email in een kenmerk zit en niet in een uitvoerwijze.