In SPE6 wordt emailverkeer via de SMTP-verbinding opgeslagen in de LOB-database. Ik ga als voorbeeld de wens ophangen aan de verkooporderstroom. De verkooporderbevestigingen worden vastgelegd bij de verkoooporder. Waar ik naar toe wil is dat de mail-client van Wholesale wordt uitgebreid zodat bijvoorbeeld ook op een, als bijlage opgeslagen, email van de klant kan worden gereageerd waarna deze ook deze reactie weer wordt opgeslagen bij de verkooporder. Op deze manier wordt het mogelijk alle communicatie rondom deze order op te slaan in de verkooporder zonder dat hier veel extra handelingen voor moeten worden verricht. Het grote voordeel is dat alle communicatie over de verkooporder gecentraliseerd opgeslagen en daarmee benaderbaar is voor collega's. Alle informatie is beschikbaar voor iedereen daar waar nodig. Geen lokale archieven meer in mailboxen.
Gezien de ouderdom en het geringe aantal stemmen op het idee gaan we dit idee niet realiseren.
product.management.AW
28-10-2019 11:08
De huidige e-mailwachtrij opzet is gericht om het versturen van e-mails. Het ontvangen van e-mails is niet aangesloten op de e-mailwachtrij.
Op het moment dat we iets dergelijks moeten gaan aansluiten zouden we een plugin in Outlook moeten maken waarbij je een e-mail moet koppelen aan een entiteit in de applicatie.
We begrijpen de wens, maar we willen hierbij aangegeven dat een dergelijke aanpassing veelomvattend is.
Bob Bouma
28-10-2019 15:51
Ik denk dat ik het dan niet duidelijk genoeg heb uitgelegd. Het idee is een "mail-client" te maken waarmee een opgeslagen mail kan worden beantwoord op dezelfde manier als nu een initiële mail voor bijvoorbeeld een orderbevestiging kan worden verstuurd. De email is reeds beschikbaar in Wholesale en ik bedoel niet zoals jullie aangeven een volledige koppeling met Outlook.
Wat jullie voorstellen gaat een fors aantal stappen verder dan ik bedoel en dan begint het op een Document Management Systeem te lijken.