Het komt wel eens voor dat een query voor een live tegel vastloop. hiervoor kun je door deze te verwijderen, een optie kiezen die ervoor zorgt dat de status herstelt. dit is een handmatige actie.
het zou handig zijn dat een query nadat deze bijvoorbeeld na een uur niet voltooid is, zichzelf terugzet in status. dus van wordt uitgevoerd naar gereed of zo iets dergelijks. in ieder geval beschikbaar voor volgende batch taak.
product.management.AW
28-5-2019 11:02
Het is vooraf niet duidelijk hoe lang een query nodig heeft om te verversen. We kunnen dus niet bepalen of query "hangt" of nog bezig is. Het is beter om na te gaan waarom de query er zo lang over doet. Mogelijk wordt er een query uitgevoerd die niet optimaal gebruik maakt van de tabelindexen.
Fred
13-6-2019 13:23
Ik merk, nu er meer en meer tegels in gebruik worden genomen, ook dat er regelmatig ververs taken blijven hangen. Je ziet dat dan of doordat bepaalde tegels geen informatie meer tonen, of doordat er in de scheduler meerdere taken op status "Onderhanden (wordt ververst)" staan. Dit is in SP5. De oplossing om de query's na te kijken is geen antwoord op het verzoek, sommige query's duren nu eenmaal lang, maar vaak gaat het ook mis bij query's die een paar seconden of minuten horen te duren.Ik heb inmiddels zelf een tegel gemaakt die controleert hoeveel query's status wordt ververst hebben, en wanneer die dan zijn gestart. Rood als datum gestart voor vandaag ligt, oranje als er meer dan 1 query wordt ververst. Maar daarmee blijf je nog steeds reactief bezig, dus het zou mooi zijn als AW dit probleem zelf kan herstellen.