Mbv een live tegel is het mogelijk om een gebruiker middels een kleurwisseling te attenderen op een bepaalde situatie. De kans bestaat dat door een grote hoeveelheid (live)tegels of doordat men lang in 1 programma bezig is, dit niet direct opgemerkt wordt.
Als een gebruiker dan een pop-up zou zien verschijnen, wordt deze pro-actief op de hoogte gebracht van de situatie. Bij een melding zou dan aangegeven kunnen worden dat ze gelezen is. In een apart onderhoudsprogramma kan een gebruiker alle (niet) gelezen meldingen opvragen en bij het inloggen in Unit4Wholesale wordt direct melding gemaakt van het aantal ongelezen meldingen.
Omdat e-mail toch nog vaak gezien wordt als de centrale plek van waaruit acties volgen, zou het ook handig zijn om naast of in plaats van een pop-up een email te kunnen versturen naar de gebruiker. Deze laatste optie zorgt er ook voor dat een gebruiker die niet direct in het pakket bezig is op de hoogte wordt gebracht en actie kan ondernemen.
Hoi Olivier,
Ik denk dat je dit breder kunt en wellicht moet zien. Waar heel sterk behoefte aan bestaat is een ticket systeem waarbij de gebruiker notificaties ontvangt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan afgekeurde magazijnbonnen, fouten in EDI-berichten, orderregels met geblokkeerde artikelen of verkoopcontracten. Zeker met een groeiend aantal pakketten die via de API gekoppeld worden wil je ergens in het applicatielandschap een baas van tickets creëren die ook vanaf buiten gevoed kan worden. Als ik zie hoeveel controles we zo langzamerhand in tegels. queries of Taskmanager hebben onder gebracht is het jammer dat het ERP dit zelf niet ondersteund.
Groet, Bob