Ideas - ERP

BTW Scenario's verkoop consumenten buitenland

Door groei van e-commerce verkopen leveren steeds meer groothandelaren aan consumenten in diverse landen binnen de eu.

Indien er boven een bepaald drempelbedrag per jaar wordt geleverd, aan consumenten die geen BTW terugvorderen, dan dient per land aangifte gedaan te worden voor het BTW percentage dat geldt in desbetreffende land.

Nu stuiten wij op het probleem dat er in de verschillende landen diverse percentages laag en hoog BTW tarief zijn, terwijl in Unit4 maar één tarief op product kan worden vastgelegd. 

Met behulp van bestaande mogelijkheden kan er per land een BTW Scenario aangemaakt. Aan dat scenario is een BTW percentage gekoppeld. Bij het aanmaken van de debiteur wordt desbetreffende scenario gekoppeld aan de debiteur.

Er is een instelling gewenst bij het scenario om aan te geven dat in verkooporderregels, altijd het gekoppelde tarief gebruikt moet worden (als er meerdere tarieven worden gekoppeld, kan maar aan 1 tarief een vinkje 'actief' worden aan gezet). Belangrijk: hiermee wordt het BTW tarief in een verkooporderregel en van de verkooporderkosten, niet meer afhankelijk van een product, maar van het scenario uit de verkooporderheader.

  • Arnoud Stolk
  • Feb 20 2020
  • Afgeleverd
  • Attach files
  • Support Logres commented
    February 08, 2021 09:21

    --reply above this line--

    Beste Klant,

    Wij hebben uw supportmelding 137681 gesloten.

    Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft dan horen wij dat graag van u. Als u reageert op deze mail dan heropenen wij automatisch de melding.

    Laatste reactie:

    Het door u ingediende ticket:

  • Support Logres commented
    February 08, 2021 09:07

    --reply above this line--

    Beste Klant,

    Wij hebben uw supportmelding ontvangen en die geregistreerd in ons systeem onder nummer 137681.

    Hartelijk dank voor uw melding. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Melding:

  • Support Logres commented
    January 18, 2021 08:58

    --reply above this line--

    Beste Klant,

    Wij hebben uw supportmelding 137051 gesloten.

    Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft dan horen wij dat graag van u. Als u reageert op deze mail dan heropenen wij automatisch de melding.

    Laatste reactie:

    Het door u ingediende ticket:

  • Support Logres commented
    January 18, 2021 08:14

    --reply above this line--

    Beste Klant,

    Wij hebben uw supportmelding ontvangen en die geregistreerd in ons systeem onder nummer 137051.

    Hartelijk dank voor uw melding. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Melding:

  • +13