Vestigingen moeten nu de onderdelen van een samengesteld product los inkopen bij het centraal magazijn. Het zou fijn zijn als het samengestelde product in zijn geheel intercompany ingekocht kan worden. Dat kan nu als het vinkje voorraadregistratie aangezet wordt maar dat heeft als gevolg dat er geen samenstelling op het product te zetten is waardoor de vestigingen de onderdelen niet op de magazijnbon krijgen.
Betreft het hier een situatie waarbij de verkopende vestiging dit artikel ook op voorraad kan hebben en dit alleen via IC bij een andere vestiging koopt als zij het zelf niet op voorraad hebben?
Of gaat het om verkoopvestigingen zonder eigen voorraad die alles inkopen bij een centrale vestiging?
Goedemiddag,
ja, in theorie kan de verkopende vestiging deze artikelen op voorraad hebben. Het zou dus mooi zijn als bij verkoop uit eigen voorraad het samengestelde product kunnen kiezen en dan de onderdelen op de magazijnbon komen én bij het leveren via intercompany ook het samengestelde product in kunnen geven en dat de onderdelen dan op de magazijnbon komen in het centraal magazijn.
Nu is het kiezen; 1.voorraadregistratie aan op de vestiging en het samengestelde product kan Intercompany ingekocht worden (samengesteld product op de inkooporder naar centraal magazijn en daar onderdelen rapen) maar dan kunnen ze zelf de samenstelling niet gebruiken voor het rapen. 2. voorraadregistratie uit op de vestiging zodat ze zelf de onderdelen op de magazijnbon krijgen als ze uit eigen voorraad leveren maar dan moeten ze de onderdelen apart inkopen als het via intercompany gaat.