Paperless werken en digitaal is vandaag de dag de norm.
Daarom ben ik voor onze organisatie ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om pakbonnen automatisch per mail te versturen net zoals dat kan met bijvoorbeeld orderbevestigingen. Ik heb hiervoor in de test omgeving een nieuwe uitvoerwijze aangemaakt. Vervolgens heb ik bij een organisatie de uitvoerwijze van de pakbon aangepast.
Als ik nu pakbonnen print vanaf de applicatie "pakbonnen" gaat dit voor die debiteur zoals ik het voor ogen heb.
Stap 1 Logistiek
Echter onze logistieke afdeling maakt altijd gebruik van de applicatie "Aanmaken magazijnbonnen" om de magazijnbonnen aan te maken. Hier zit ook een optie om de uitvoerwijze te kiezen, maar geen optie om de uitvoerwijze van de organisatie mee te nemen.
Stap 2 Logistiek
Vervolgens gebruikt onze logistieke afdeling de applicatie "Afmelden magazijn / pakbonnen". Na het afmelden krijgt men de optie om de pakbonnen af te drukken.
Zoals het nu is ingericht is het automatisch versturen dan ook een stap extra. Onze logistieke afdeling moet zelf de applicatie "pakbonnen" openen en de pakbonnen eventueel versturen. Het zou handig zijn als er bij stap 1 zoals hierboven beschreven ook een optie komt om te kiezen voor : Uitvoer afleverorganisatie gebruiken.
Op deze manier kunnen klanten die het digitaal willen deze per mail ontvangen en anders terug grijpen op de default geprinte versie.
Beste Wesley,
Als je in de parameters Logistiek op het tabblad Pakbon instelt dat na het afmelden van de magazijnbon de pakbon moet worden afgedrukt komt na het afmelden het pakbon afdrukscherm waarin je kunt opgeven dat de uitvoer van de organisatie moet worden gebruikt.