Nu wij met steeds meer collega's op ons salessupport team werken, vanuit shared mailboxen, komt het soms voor dat orders twee keer worden ingevoerd in het systeem.
Vaak resulteert dit dan in een retour order... :-(
Als gebruiker zou ik graag een melding krijgen als de in een order ingevoerde (klant)referentie als voorkomt bij dezelfde debiteur, zodat voorkomen wordt dat een order dubbel wordt ingevoerd.
in de volgende fix komt er ook voor de offertes een controle op het gebruik van een klant referentie.Maar als dit net zo werkt als in de verkoop order is het niet heel nuttig.IS er wellicht een pop te maken die het ook meld, zodra er wordt opgeslagen.Nu is het zo dat na het aanmaken van een order , je klant nummer invoert en dan sprint de cursor naar het veld Referentie :Hier voer je deze in en zodra je op ENTER drukt, is de order aangemaakt en ga je direct naar het tabblad orderregels.Nu heeft echt niemand in een flits gezien dat deze orderreferentie al gebruikt is en wordt alsnog een order dubbel ingevoerd.
Dit gevaren driehoekje werkt nu alleen als je na het invoeren van de orderreferentie op TAB drukt en zo door gaat, maar normaal zal je niet echt meer iets invoeren en dus wil je naar de regels.Wellicht een optie op zowel het driekhoekje ALs een optie voor een popup (snap dat niet iedereen er op zit te wachten, maar als het goed is, komt het ook niet dagelijks voor)
Goedemiddag Wesley en Olivier,
Dank voor jullie input. Dit gaat zeker helpen.
Ik ga het vinkje aan zetten, en kijken of dit het gewenste effect heeft.
Gr. Joost
Beste Joost,
Zoals Wesley al aangaf kun je wellicht gebruikmaken van de controle op het dubbel voorkomen van een orderreferentie. De parameter om die controle uit te voeren kun je vinden in de verkoopparameters tabblad 'Controles'. Als je dit ook nog doet icm de instelling dat het vastleggen van een orderreferentie verplicht is, wordt kans kan steeds kleiner. Ook zou je mbv een livetegel een controle kunnen laten uitvoeren die het dubbel voorkomen van een referentie registreert. De tegel kun je dan laten verkleuren als dat een keer voorkomt.
Mvrgr. Olivier
He Joost,
Wellicht dat dit je kan helpen: bij de verkooporders wordt een uitroepteken weergegeven indien de referentie al bij de klant voorkomt.